Ανακοίνωση για τα προβλήματα των σχολικών μονάδων στο Δροσερό.
-Προφανώς η λέξη ντροπή για τους ντόπιους πολιτικούς ταγούς, είναι άγνωστη.
Δυστυχώς για την Ξάνθη και τους φορείς της, η ανακοίνωση των δασκάλων σε ότι αφορά την εκπαίδευση στο Δροσερό, αποτυπώνεται με αδρά και χαρακτηριστικά ενισχύοντας την αίσθηση ότι το Δροσερό, οι τοπικοί ταγοί, το χρησιμοποιούν μέχρι να βγάλει δήμαρχο ή Περιφερειάρχη.
Και είναι προσβολή για τους θεσμικούς φορείς να εκμεταλλεύονται αυτούς τους ανθρώπους για μία φορά κάθε 4 ή πέντε χρόνια, μέχρι να κάνουν την «δουλειά» τους, δηλαδή να εκλεγούν και μετά γονείς και παιδιά – ίσως ενός κατώτερου Θεού – αφήνονται στην μοίρα τους, την οποία καθορίζουν οι ίδιοι δήθεν ευαίσθητοι πολιτικοί.
Ακολουθεί η ανακοίνωση των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών που σε λίγες μόνο αράδες, ξεδιπλώνεται η αδιαφορία; Η ανικανότητα; Ο ωχαδερφισμός των πολιτικών φορέων του δήμου, του Νομού και της βολευτικής ασυλίας των εκλεκτών της κοινωνίας της Ξάνθης.
Προφανώς η ντροπή για τους ντόπιους πολιτικούς ταγούς, είναι άγνωστη.
Η εφαρμογή της παραγράφου 17 του άρθρου 214 του ν.4512/2018 που ορίζει πως το επίδομα Α21 χορηγείται υπό την προϋπόθεση αφενός της εγγραφής κάθε παιδιού σε σχολείο και αφετέρου της πραγματικής φοίτησής του από τα μέσα της περσινής χρονιάς, έφερε με επιτακτικό τρόπο στο προσκήνιο την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκονται το 15ο νηπιαγωγείο και τα 15ο – 20ο Δημοτικά Σχολεία στο Δροσερό.
Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε μια βαρέου τύπου προκάτ κατασκευή με 2 αίθουσες και μια «αίθουσα» η οποία ήταν πριν το γραφείο των εκπαιδευτικών και στις οποίες καλούνται να φοιτήσουν πάνω από 150 (ήδη) εγγεγραμμένα νήπια. Σε αυτές τις υποδομές μέχρι τη β΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών βρίσκονταν 1 (!) συνάδελφος νηπιαγωγός. Σήμερα την απαράδεκτη κατάσταση καλούνται να αντιμετωπίσουν 4 αναπληρώτριες συναδέλφισσες νηπιαγωγοί στις οποίες με βάση τα μαθηματικά – κι αν υπήρχαν οι αίθουσες – αναλογούν το μέγιστο 100 παιδιά.
Τα συστεγαζόμενα Δημοτικά Σχολεία έχουν 28 αίθουσες, 6 σε προκάτ βαρέου τύπου, 3 μέσα στο πανύψηλο γυμναστήριο και 19 κοντέινερ, από τα οποία τα 2 δεν χωρούν πάνω από 10 μαθητές. Την ίδια ώρα μετά από εσωτερικό βραχυκύκλωμα που προκλήθηκε στη μια αίθουσα κατά τη διάρκεια μη λειτουργίας του σχολείου, πριν ένα εικοσαήμερο, μια τάξη «στεγάζεται» στο τμήμα ένταξης, το οποίο δεν λειτουργεί, αν και υπάρχουν διαγνώσεις παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σημειωτέον ότι στα 3 κοντέινερ δεν έχουν ρεύμα.
Σε αυτές τις υποδομές, σε πολλά τμήματα, είναι εγγεγραμμένοι μαθητές σε αριθμό πάνω από το νόμιμο όριο των 25 παιδιών, τη στιγμή που το ΠΔ 79/2017 στην παρ.2 του άρθρου 7 για τις εγγραφές μαθητών ορίζει ότι: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25)». Υπενθυμίζουμε ότι πάγια διεκδίκηση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι οι 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 στο νηπιαγωγείο ανά τμήμα προκείμενου να εξασφαλίζονται καλύτερες παιδαγωγικές προϋποθέσεις για τη μάθηση.. Στα δημοτικά σχολεία σε 28 τμήματα ελάχιστες ώρες εικαστικών και θεατρικής αγωγής καλύπτονται από εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων, ενώ δεν έχει προσληφθεί ακόμα και ο απαραίτητος σχολικός νοσηλευτής για μαθητή που έχει γνωμάτευση. Ακόμη αντί για 2 εκπαιδευτικούς ΠΕ70 για τάξεις υποδοχής ΖΕΠ φέτος εγκρίθηκε 1 εκπαιδευτικός.
Με βάση τα παραπάνω καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς ΑΜΕΣΑ να δώσουν λύση στο πρόβλημα της ουσιαστικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων στο Δροσερό.
Κανένα τμήμα δεν μπορεί να λειτουργεί με περισσότερους από 25 εγγεγραμμένους μαθητές.
Άμεσα να προσληφθούν εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία του Τμήματος Ένταξης, για τα μαθήματα ειδικοτήτων καθώς και σχολικός νοσηλευτής.
Τα ζητήματα και προβλήματα της εκπαίδευσης των παιδιών του Δροσερού είναι γνωστά κα τίθενται κάθε σχολική χρονιά εκ νέου από το σωματείο μας χωρίς τίποτε να έχει λυθεί, μέχρι τώρα. Καλούμε και πάλι την πολιτεία να επιλύσει το οξύ στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων στον οικισμό του Δροσερού έτσι ώστε να μην είναι «κενό γράμμα» η υποχρεωτική εκπαίδευση όλων των παιδιών.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ για το αυτονόητο. Να διασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών στο Δροσερό, θα επωφελούνται από ίσες και δωρεάν εκπαιδευτικές ευκαιρίες και θα απολαμβάνουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση·
Γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.