ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

Παρασκευή 12-07-2024        Θεία Λειτουργία εἰς τό πανηγυρίζον Ἱερόν

ΩΡΑ: 07:00-10:00                Παρεκκλήσιον Ὀσίου Παϊσίου Ἱεροῦ Ναοῦ

Ἁγίου Θεοφάνους Ξάνθης.

 

Σάββατο 13-07-2024              Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 19:00-20:30                Ναό Ἁγίου Νικοδήμου Ἐξοχῆς.

 

Κυριακή 14-07-2024             Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                 Ναό Ἁγίου Νικοδήμου Ἐξοχῆς.

 

Δευτέρα 15-07-2024                  Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Κοιμητηριακόν

ΩΡΑ: 07:00-10:00                Ναόν Ἁγίων Κηρύκου καί Ἰουλίττης Ξάνθης.

Μνημόσυνο αειμνήστων Δημάρχων.

 

Τρίτη 16-07-2024                    Μέγας Ἑσπερινός εἰς τό πανηγυρίζον Ἱερόν

ΩΡΑ: 19:00-20:30                 Παρεκκλήσιον Ἁγίας Μαρίνης Εὐμοίρου.

 

Τετάρτη 17-07-2024                Θεία Λειτουργία εἰς τό πανηγυρίζον Ἱερόν

ΩΡΑ: 07:00-10:00                Παρεκκλήσιον Ἁγίας Μαρίνης Παραλίας

Μυρωδάτου.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

 «ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ»

Η Εκκλησία μας τιμά σήμερα την μνήμη των αγίων 630 Πατέρων της Δ’ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία συνήλθε το 451 στην Χαλκηδόνα για να διατυπώσει το Χριστολογικό δόγμα εξ αφορμής των αιρέσεων και να διατρανώσει την πίστη της Εκκλησίας, ότι ο Χριστός είναι τέλειος Θεός αλλά και τέλειος άνθρωπος. Με φως του κόσμου, με πόλη κτισμένη επάνω σε βουνό που φαίνεται από παντού και με λυχνάρι που καίει επάνω στον λυχνοστάτη παρομοιάζει ο Χριστός τους μαθητές του στο σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα.

Όλες οι παραπάνω παρομοιώσεις αναδεικνύουν τον χριστιανό σαν φωτεινό οδηγό των ανθρώπων που δείχνει τον δρόμο προς το πραγματικό φως, προς τον Πατέρα των φώτων. Σαν φως ο χριστιανός, σύμφωνα με την ευαγγελική περικοπή πρέπει να είναι   «τέκνον του φωτός» και «υιός της ημέρας». Το φως ελέγχει τις πράξεις των ανθρώπων και ξεσκεπάζει ο,τι αυτοί θέλουν να κρατήσουν κρυφό από τα μάτια των άλλων. Έτσι δεν χωρούν συμβιβασμοί, υποκρισίες, υστεροβουλίες και απάτες σ’ αυτούς που ξέρουν ότι το φως συνοδεύει την ζωή τους, ότι η ύπαρξή τους είναι διαφανής και ορατή από παντού.

Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό του χριστιανού είναι η φωτιστική του αποστολή μέσα στον κόσμο. Το λυχνάρι δεν το ανάβουν για να το βάλουν κάτω από τον «μόδιο», τον μετρητή των σιτηρών για να το σβήσουν αμέσως αλλά το τοποθετούν στον λυχνοστάτη για να φωτίζει το σπίτι.

Τα «καλά έργα» αποτελούν την αυτονόητη εκδήλωση και τον απαραίτητο καρπό του φωτός. Άκαρπος χριστιανός αποτελεί «αντίφασιν εν τοις όροις», διότι η χριστιανική ζωή εκφράζεται με έργα, κι όχι με θεωρίες.

Βέβαια θα πρέπει σ’ αυτό το σημείο να επισημανθεί ο κίνδυνος της αυτοδικαιώσεως του χριστιανού δια των έργων του. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνά ότι λυτρωτής και σωτήρας του είναι ο Χριστός, ο σταυρωθείς και αναστάς, και όχι τα αγαθά έργα του, όσα πολλά κι’ αν είναι αυτά.