Ο Νίκος Γρηγοριάδης, πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου μιλάει για τις εκπτώσεις, τα νέα γραφεία, το Εμπορικό Κέντρο της πόλης, οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και φυσικά οι εκλογές στο Επιμελητήριο.

ΣΥΝΕΤΕΥΞΗ

Συνέντευξη παραχώρησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Νίκος Γρηγοριάδης στην «ΗΧΩ» κάνοντας αναφορά σε θέματα που «καίνε» τους επαγγελματίες ξεκινώντας από τις εκπτώσεις.

Υποτονικά κινείται η αγορά την περίοδο των εκπτώσεων που διανύουμε και αυτό κατά την γνώμη του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης Νίκου Γρηγοριάδη οφείλεται στην υπερβολική ζέστη, κυρίως όμως, στην έλλειψη της αγοραστικής δύναμης των Ξανθιωτών όπου στις περισσότερες οικογένειες, λόγο της ακρίβειας το ισοζύγιο είναι αρνητικό. «Οι δύο πρώτες εβδομάδες της εκπτωτικής περιόδου είναι πάντοτε ποιο δυνατές και ο χειμώνας θα είναι και πάλι δύσκολος».

Επισημαίνοντας ότι τα φορολογικά βάρη των επαγγελματιών θα συντελέσουν στο ο χειμώνας θα είναι ακόμη ποιο δύσκολος.

 

Τι πρέπει να προσέξουν την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές;

 

Ο Νίκος Γρηγοριάδης μιλάει πλέον για έλεγχο των τιμών πριν την έναρξη των εκπτώσεων και έλεγχο κατά την διάρκεια, για να αποφύγουν να πληρώσουν τις εικονικές εκπτώσεις.

Κάνοντας αναφορά στο θέμα των καταγγελιών θα πρέπει να υπάρχουν φωτογραφικά ντοκουμέντα που να επιβεβαιώνουν ότι στο ίδιο είδος η τιμή προ της έκπτωσης ήταν ίδια και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων άλλαξε.

 

Ανακαινισμένο γραφείο εμπορικού συλλόγου . Τι εκδηλώσεις πρόκειται να γίνουν;

 

«Η μόνη εκδήλωση που πρόκειται να γίνει και που ήταν προγραμματισμένη να γίνει το 2023 αλλά, για τεχνικούς λόγους, δεν έγινε και θα γίνουν τα εγκαίνια του γραφείου μας που βρίσκεται στον ίδιο χώρο εδώ και 20 χρόνια. «Θέλουμε να αναδείξουμε τον χώρο μας σαν χώρο τουριστικής προβολής με την στήριξη των θεσμών και του επιμελητηρίου που είμαστε φιλοξενούμενοι. Εγκαίνια του αναβαθμισμένου γραφείου στις 29 Σεπτεμβρίου 2024 και ταυτόχρονα την ίδια μέρα, η παρουσίαση για τα 50 χρόνια του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης».

Μεγάλη βαρύτητα δίνει ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου σε ένα ευπρεπές γραφείο, το οποίο είναι η βιτρίνα του συλλόγου και στην συνέχεια το Διοικητικό, σημειώνοντας ότι όταν δεν έχεις γραφείο να υποδεχτείς τους ανθρώπους, οι οποίοι μπορούν να στηρίξουν τον Εμπορικό Σύλλογο, αυτό έχει και δυσμενή επίπτωση ως προς την εμπιστοσύνη προς τον σύλλογο, των επαγγελματιών. «Απλά δεν σε εμπιστεύονται οι επαγγελματίες όταν το «σπίτι» σου είναι άνω κάτω»

 

Ποια είναι η δουλειά του Εμπορικού Συλλόγου;

 

«Να παρεμβαίνει σε θέματα και αποφάσεις της αυτοδιοίκησης που ζημιώνουν τους επαγγελματίες, αν και περισσότερες φορές, είναι μάταιο, ξέρουμε τόσα χρόνια πώς ότι νομοσχέδιο βγαίνει, δεν ξαναφεύγει, δεν αλλάζει.  Στο βασικότερο σημείο που η παρέμβαση είναι σε σχέση με την τοπική αυτοδιοίκηση είτε λέγεται δήμος, είτε Περιφέρεια ή αντιπεριφέρεια. Η καθημερινότητα μας επηρεάζεται τις περισσότερες φορές από την τοπική αυτοδιοίκηση. Αν θα είναι ελκυστικό το εμπορικό κέντρο, αν θα υπάρχει προσβασιμότητα, καθαρό, και όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την επισκεψιμότητα από τον ξένο τουρίστα είτε Έλληνας είτε αλλοδαπός.

 

Ποιος κατά την γνώμη σας είναι ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει το εμπορικό κέντρο. Χθες Τετάρτη το απόγευμα για παράδειγμα, κατέγραψα πολύ μεγάλο αριθμό οχημάτων – πελατών  Εμπορικού Κέντρου που βρίσκεται εκτός πόλης. Τελικά γιατί οι Ξανθιώτες επιλέγουν εκείνον τον χώρο για να κάνουν τις αγορές τους και όχι το Εμπορικό Κέντρο της Ξάνθης; Με ποιες παρεμβάσεις πιστεύεται ότι θα μπορούσε να αλλάξει η εικόνα αυτή και ένα αγοραστικό κομμάτι, θα μπορούσε να μείνει στο εμπορικό κέντρο της πόλης μας;

 

«Η Ξάνθη, είναι μία συγκεντρωτική αγορά που εκπροσωπεί όλο τον νομό. Δεν έχουμε μικρές αγορές όπως έχει η Καβάλα που έχει την Χρυσούπολη, την Ελευθερούπολη που έχει μικρές αγορές το ίδιο και η Ροδόπη, που διασπάτε η αγοραστική δύναμη. Η αγορά της Ξάνθης, πρέπει να πάρει την μορφή «open moll» ένα ανοιχτό κέντρο εμπορίου, όπου δεν θα υπάρχει πολύ αυτοκίνητο, αλλά να υπάρχει χώρος στις παρυφές του να το παρκάρει, αστική συγκοινωνία και γιατί όχι δημοτική ηλεκτρική συγκοινωνία, πάρκινγκ περιφερειακά που θα μπορεί να γίνεται διασύνδεση με μικρά λεοφωριάκια. Έχουμε κάνει πρόταση σχεδόν σε όλες τις δημοτικές αρχές και γραπτά και προφορικά και ο λόγος είναι για το εγκαταλελειμμένο πάρκινγκ που είναι δίπλα στο Αμοιρίδιο ή να βρεθεί τρόπος να γκρεμιστεί ή να ξαναγίνει ένα καινούριο και σαν χώρος είναι ένα έκτρωμα για την περιοχή εκείνη και να γίνει διασύνδεση με το κέντρο της πόλης. Να παρκάρει εκεί ο επισκέπτης και να έχει την δυνατότητα να βρεθεί στο κέντρο. Ένα σύγχρονο εμπορικό κέντρο, δεν θέλει αυτοκίνητα, θέλει παρεμβάσεις. Τώρα με το ΣΒΑ, πιστεύουμε ότι κάτι θα αλλάξει από την πλατεία Ελευθερίας και μετά με τον ποδηλατοδρόμο κ.α. είναι παρεμβάσεις στην σωστή κατεύθυνση. Απλά πρέπει να διοχετευθούν σε όλον τον Εμπορικό Ιστό.

 

Από τιμές πώς είναι η αγορά;

 

«Οι τιμές είναι πάρα πολύ καλές και υπάρχει επάρκεια. Δυστυχώς, θα το αναφέρω και ως παράπονο. Ο ντόπιος δεν στηρίζει την ντόπια αγορά. Προτιμούνε τα μεγάλα Κέντρα με διάφορα άλλοθι, τα e- shop, τα οποία μας έκαναν μεγάλη ζημιά αλλά είναι και οι σύγχρονες τάσεις του εμπορίου, όμως, θα μπορούσα να πω ότι στον δικό μας χώρο, τα e-shop στο παιγνίδι, πέφτουνε και είναι διαπίστωση των μεγάλο εταιρειών»

 

Στηρίζεται η αγορά από τους αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους με δεδομένο ότι εσείς τους στηρίζεται;

 

«Όχι, δεν μας στηρίζουν. Ουσιαστικά η αγορά μας, έχει γίνει καταφύγιο των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, οι οποίοι θυμούνται την αγορά, μόνο για να τους δώσουν κάποιο δώρο για την δημιουργία εκδηλώσεων. Παρόλο που πάντα δίνω δώρο, έχω κάνει και την επισήμανση, εμείς στηρίζουμε τους συλλόγους σε όλα τα χωριά όλων των ομάδων δίνοντας έστω ένα μικρό δωράκι για την λαχειοφόρο τους που η λαχειοφόρος στηρίζει τις ομάδες, αλλά εσείς, δεν στηρίζεται την αγορά.  Την ίδια επισήμανση είχα κάνει και στις εκλογές; Ενώ ψάχνεται την ψήφο του επαγγελματία, αλλά οι επιχειρήσεις δεν έχουν την δική σας στήριξη. Το είχα πει σε υποψηφίους.

 

Εκλογές Επιμελητηρίου. Πώς βλέπεις τις επερχόμενες εκλογές;

 

«Το επιμελητήριο είναι ένα θεσμικό όργανο, συμβουλευτικού χαρακτήρα, και δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο και φυσικά τα μέλη του είναι όλοι εμείς που ψηφίζουμε, που είμαστε ο εμπορικός σύλλογος, η Ομοσπονδία, ο βιομηχανικός κόσμος, ο κόσμος των υπηρεσιών. Αυτό που εγώ έχω να πω, είναι ότι τα μέλη θα πρέπει να προσέξουν, να αναλύσουν, γιατί πολλές φορές ακούω παράπονα, χωρίς να ξέρουν τον λόγο. Πολλές φορές προσπαθούμε να γράψουμε μέλη και λένε δεν μπορώ να γραφτώ γιατί χρωστάω. Που χρωστάς; Στο Επιμελητήριο, καμία σχέση, και για να καταλάβετε ακόμη και σήμερα που μιλάμε, δεν είναι διακριτός ο ρόλος των Σωματείων και του Επιμελητηρίου. Υπάρχει άγνοια, και όταν υπάρχει άγνοια δεν μπορείς να αξιολογήσεις σωστά μία θητεία. Το σημαντικότερο είναι η συμμετοχή και ενημέρωση.  Ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος του Επιμελητηρίου, τι παρεμβάσεις πρέπει να κάνει που πρέπει να παρεμβαίνει, στην Κεντρική Διοίκηση, στην τοπική διοίκηση και σε οτιδήποτε άλλο δρώμενο σε σχέση με το επειχειρείν. Το Επιμελητήριο εκπροσωπεί πραγματικά το επιχειρείν και όχι κάτι άλλο.

Ευχαριστήσαμε τον Ν. Γρηγοριάδη για την συνέντευξη

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ