Η ξανθιώτισσα δημιουργός με πλούσιο έργο:

Έλενα Μωρέα –  «Το παράπονο της Ρηνούλας», 2022, σ. 117

Του Θανάση Μουσόπουλου

  Πρόσφατα παρουσίασα το μυθιστόρημα   «Οικογενειακές … υποθέσεις» της Έλενας Μωρέα. Στην κατακλείδα του άρθρου μου σημείωνα ότι

  «Η  συγγραφέας, λόγω σπουδών, παρουσιάζει σε πολλά σημεία ιατρικά στοιχεία και θέματα. Το δεύτερο σχόλιό μου είναι ότι «το τρένο της ζωής» για τη συγγραφέα «γεμίζει» με όλες τις ηλικίες. Με αγάπη και ανθρωπιά η Έλενα Μωρέα βλέπει κάθε άνθρωπο…».

  Τα ίδια υποστηρίζω και για το έργο της «Το παράπονο της Ρηνούλας», εκδ. Πάραλος, 2002, σελ. 117.

  Θα προτάξω ένα σύντομο εργοβιογραφικό σημείωμα.

  Η Έλενα Μωρέα γεννήθηκε στην Ξάνθη. Τελειώνοντας το λύκειο, σπούδασε στη Θεσσαλονίκη όπου έλαβε τα πτυχία βοηθού Ιατρικών εργαστηρίων και Προσχολικής αγωγής. Γνωρίζει αγγλικά και λίγα ιταλικά. Γνωρίζει από μασάζ και ψυχολογία από κάποια σεμινάρια. Γράφει εκτός από πεζά και ποιήματα και στίχους τραγουδιών. Έκανε μαθήματα φωνητικής και ασχολήθηκε με το τραγούδι. Τον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με ζωγραφική (σκίτσα), δημιουργία και διακόσμηση ρούχων, κατασκευή κοσμημάτων και κεριών. Της αρέσει το διάβασμα, η κηπουρική και τα ταξίδια καθώς και η γνωριμία ανθρώπων ακούγοντας γνώμες και ιδέες και ανταλλάσσοντας απόψεις.

  1. Αντιμετωπίζουμε τη ζωή με θάρρος κι αισιοδοξία, ποιήματα και κείμενα, 2019, δεύτερη βελτιωμένη έκδοση 2024, σελ. 117
  2. Σκέψεις και στοχασμοί, 2019, σελ. 70
  3. Παιδεία εν έτει 2019…, 2020, σελ. 132
  4. Θετική σκέψη και στάση ζωής, 2020, σελ. 113
  5. Ποιος άξιος εστι; 2021, σελ. 135
  6. Το παράπονο της Ρηνούλας, 2022, σελ. 117
  7. Οικογενειακές … υποθέσεις, 2023, σελ. 135

  Αν θέλαμε να ομαδοποιήσουμε το περιεχόμενο των βιβλίων,  σημειώνουμε ότι το 1 είναι ποίηση, τα 2,3,4 και 5 στοχασμοί και σκέψεις και τα 6 και 7 αφηγήματα.

    Ο εκδότης των εκδόσεων «Πάραλος» Σταύρος Ξηρουχάκης  ανάμεσα στα άλλα παρατηρεί για την Έλενα Μωρέα:

 

«Με την ευθύβολη γραφή της, εξετάζει διεξοδικά σχεδόν όλες τις καθημερινές περιστάσεις με τις οποίες είμαστε αναγκασμένοι να βιώσουμε και χωρίς υπεκφυγές πλεονασμούς και καλολογικά στοιχεία δίνει έναν οδηγό πλεύσης προς ήρεμο λιμάνι».

*

  Το Παράπονο της Ρηνούλας εικονογραφεί θετικά και αρνητικά φαινόμενα της εποχής μας. Με κυρίαρχο πρόσωπο του έργου τη Ρηνούλα παρακολουθούμε την εξέλιξή της από την παιδική ως την ώριμη ηλικία. Ο καημός της – όπως πηγάζει από τις πρώτες σελίδες του αφηγήματος: «Ήθελε μόνο ένα αδελφάκι!».  Ένα μαγικό σκοινί που δένει όλο το κείμενο, με τη μαεστρία της Έλενας Μωρέα.

  Μέσα στις σελίδες της αφήγησης, παρακολουθούμε το bullying – την ενδοσχολική βία, την κατάσταση στο σπίτι, τους κακοποιούς αλλά και την αλληλεγγύη στην κοινωνική ζωή. Η πίστη και η προσευχή είναι παρούσες καταστάσεις στη ζωή πολλών  ηρώων.

  Η Έλενα Μωρέα στο «Παράπονο της Ρηνούλας»,  όπως άλλωστε και στις «Οικογενειακές … υποθέσεις», επιδιώκει να περιγράψει το άτομο και την οικογένεια, κάτω από το πρίσμα της αγάπης και της θέλησης για αλληλοβοήθεια.

  Ο ένας και η μία είναι η μεγαλύτερη δύναμη, όταν συμπληρώνονται και αγωνίζονται μαζί…

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΞΑΝΘΗ, 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024