ΝΙΟΣ ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΤΡΑΙΝΑ

Δυστυχώς έπρπε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να αποφασίσει η κυβέρνηση μετά από έξη χρόνια στο τιμόνι της Χώρας να ασχοληθεί με το θέμα των σιδηροδρόμων και υπόσχεται μέσα από το νέο νομοσχέδιο να το πράξει.

Ίδωμεν.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» – Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο

Τεράστιες αλλαγές στον σιδηρόδρομο

Παραδοχή των τεράστιων κενών, των ελλείψεων σε κρίσιμα συστήματα, της απουσίας κουλτούρας συνεργασίας και ασφάλειας μεταξύ των σιδηροδρομικών φορέων και της υποστελέχωσης που κατέτρωγε χρόνο με το χρόνο τον σιδηρόδρομο συρρικνώνοντας όλο και πιο πολύ το έργο και τον ρόλο του, αποτελεί το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου που παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταικούρας.

 

 

Το υπουργείο μάλιστα υπόσχεται ότι μέσα σε ένα χρόνο θα έχει καταφερει να κάνει ό,τι δεν έγινε επί δεκαετίες συγκροτώντας έναν ευρωπαικό σύγχρονο σιδηρόδρομο που θα υπακούει πλήρως στις ευρωπαϊκές προδιαγραφες ασφαλείας, ένα φιλόδοξο στοίχημα που μένει να φανεί εάν τελικώς θα κερδηθεί.

 

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα μόνιμης αποκατάστασης των καταστροφών που άφησαν πίσω τους οι κακοκαιρίες Daniel και Elias με τις σχετικές προσκλήσεις να έχουν μετατεθεί για το διήμερο μεταξύ 5 και 6 Δεκεμβρίου. Το κόστος των εργασιών ανέρχεται στα 463 εκατομμύρια ευρώ και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του κύριου άξονα.

 

Μία η εταιρία, μία η ευθύνη

Αιχμή της μεταρρύθμισης αποτελεί η συνένωση της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, στον κλάδο που αφορά το τροχαίο υλικό με τον ΟΣΕ υπό την ομπρέλα του τελευταίου και με βασικό στόχο να υπάρχει ένας φορέας που θα λογοδοτεί χωρίς να μοιράζονται και εν τέλει να χάνονται αρμοδιότητες κι ευθύνες. Η νέα εταιρία, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα ονομάζεται Σιδηρόδρομοι Ελλάδας και σε αυτήν θα μεταφερθεί το σύνολο των εργαζομένων στις υφιστάμενες θυγατρικές του ΟΣΕ με τα ίδια μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

 

Παράλληλα προβλέπεται η ενίσχυση του ΟΣΕ με πρόσθετο προσωπικό 100 ατόμων και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) με 7 άτομα. Αύξηση του αριθμού των εργαζομένων προβλέπεται και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται με πόσες θέσεις θα ενισχυθεί το οργανόγραμμά του.

 

Αυτό που σαφώς προκύπτει από τα αναφερόμενα στο σχέδιο είναι ο αγώνας δρόμου του υπουργείου, ώστε ο ανύπαρκτος την περίοδο της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών ΕΟΔΑΣΑΑΜ να καταφέρει να έχει εκδώσει το πόρισμα για το δυστύχημα πριν τη δεύτερη μαύρη επέτειο της 28ης Φεβρουαρίου 2025. Σύμφωνα με το υπουργείο, η διερεύνηση βρίσκεται σε τελικό στάδιο και για το σκοπό αυτό έχουν παρασχεθεί οι αναγκαίοι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι.