Χ. Δαργανάκης: πεσμένος ο τζίρος στο 1/3. Δεν κινήθηκε η αγορά το 3ήμερο του καρναβαλιού.

Με τον τζίρο πεσμένο στο 1/3 στην «παραλιακή» ζώνη της Ξάνθης, έκλεισαν το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε οι καρναβαλικές εκδηλώσεις με τους επαγγελματίες των καφέ μπαρ να βλέπουν απαισιόδοξα το μέλλον τους.

Ερωτηθείς σχετικά ο πρόεδρος του Σωματείου καφέ μπαρ στην Ξάνθη  Χ. Δραγανάκης, απάντησε ευρισκόμενος σε απόγνωση.

Ο Χ. Δαργανάκης,  βλέποντας τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων που εκπροσωπεί, αλλά και την δικιά του, για αύξηση της κατανάλωσης να εκτροχιάζεται, ανασυντάσσεται όπως όλες οι επιχειρήσεις της Ξάνθης, αναπρογραμματίζοντας τον σχεδιασμό τους.

Σίγουρα η οικονομική στενότητα των πολιτών είναι ο κύριος παράγοντας που επισκέπτες και Ξανθιώτες δεν «χάλασαν» χρήμα για διασκέδαση στα μαγαζιά της Ξάνθης  και απαντώντας σε σχετικό ερώτημά μας ο Χ. Δαργανάκης απάντησε λέγοντας. «Φέτος «δούλεψε» η πλατεία»,  υπονοώντας ότι οι καταναλωτές περιόρισαν την διασκέδαση τους στα δρώμενα της κεντρικής πλατείας.

Όπως και αν έχει το όλο θέμα, οι επαγγελματίες του κλάδου που εκπροσωπεί ο κ. Δαργανάκης, σημείωσαν μία  πολύ σοβαρή απώλεια της τάξης του 1/3.

Είναι γεγονός ότι ο οικονομικός παράγοντας και το κόστος της επίσκεψης από άλλες περιοχές της Ελλάδος στο Ξανθιώτικο καρναβάλι, έπαιξε καθοριστικό λόγο,  κάτι που έπρεπε να λάβουν σοβαρά υπόψη  οι διοργανωτές, πριν σπαταλήσουν τα χρήματα των δημοτών, ποντάροντας ίσως σε μία ανταποδοτική προς την αγορά της Ξάνθης «επένδυση», κάτι που σύμφωνα με τα λεγόμενα της αγοράς, για πολλούς και διάφορους λόγους, δεν λειτούργησε.

Ο δεύτερος λόγος που καταγράψαμε σύμφωνα με  παλιό επαγγελματία της πόλης, είναι ότι η Ξάνθη όλη την προηγούμενη δεκαετία, έβγαλε «κακό» όνομα, η οποία την περίοδο του καρναβαλιού λειτούργησε στην λογική της «αρπαχτής» και ήρθε η ώρα να την πληρώσουν οι σημερινοί επαγγελματίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «δεν γίνεται ένα δωμάτιο ξενοδοχείου να το πουλάς από 50 – 70 ευρώ όλη την σαιζόν, και ξαφνικά το τριήμερο του καρναβαλιού να το πηγαίνει 300 και 400 ευρώ ή να βάζεις είσοδο για να πιεί το ποτό του ο επισκέπτης». Αυτά και άλλα πολλά παραδείγματα ανέφερε ο άνθρωπος της αγοράς που συνομίλησε με την ΗΧΩ, για να καταλήξει λέγοντας «πώς αν θέλουμε αυτό το κακό όνομα που βγάλαμε  στην σαν Ξάνθη, όλα τα προηγούμενα χρόνια, να σβηστεί,  πρέπει να προσπαθήσουμε πάλι από την αρχή  και ξεκινώντας να λειτουργούμε το Σαββατοκύριακο της αποκριάς από του χρόνου, αυξάνοντας λόγω των ημερών,  στο 100% του κόστους,  αλλά, όχι στο 500 με 1000%, αυτό είναι παλιό και διαρκές έγκλημα από την αγορά προς τους επισκέπτες που το πληρώνουμε σήμερα. Αν θέλουμε αυτό να αλλάξει και να λειτουργήσουμε το τριήμερο της αποκριάς μέσα σε λογικά πλαίσια, τότε θα πρέπει να ξεκινήσουμε από φέτος, (του χρόνου) για να δούμε τα θετικά αποτελέσματα τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια”.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ