Μαύρα κι αφορολόγητα λεφτά από την Τουρκία σε χοτζάδες και ιμάμηδες της Θράκης – Τι κάνουν οι αρμόδιες αρχές;
Σεμπαϊδήν Καραχότζα
Πολλές φορές κατά το παρελθόν έχω αναφερθεί δημόσια στα ας πούμε άτυπα φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν σε όλα σχεδόν τα χωριά της Θράκης με μουσουλμάνους κατοίκους, αλλά και μέσα στις πόλεις. Είναι κάτι σαν τα κατηχητικά, λειτουργούν κατά τις απογευματινές ώρες κι εκεί τα μουσουλμανόπαιδα διδάσκονται το Κοράνι και τα υπόλοιπα θρησκευτικά τους γενικότερα.
Είναι βέβαια κοινό μυστικό πως πέρα από τα θρησκευτικά που όντως τα διδάσκονται τα παιδιά, στα άτυπα αυτά φροντιστήρια γίνεται μια πολύ καλή πλύση εγκεφάλου των μικρών μαθητών και ουσιαστικά από εκεί μέσα ξεκινά η διαδικασία για τον εκτουρκισμό τους. Επίσης, πολλές φορές έχω επισημάνει πως κανείς δεν εγγυάται για την καταλληλότητα και για την ασφάλεια των χώρων αυτών στους οποίους γίνονται τα προαναφερόμενα μαθήματα θρησκευτικών σε παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών.Όλα αυτά όμως είναι θέματα που τα έχω θίξει κατά το παρελθόν και δε χρειάζεται να τα επαναλάβω, με τον κίνδυνο να γίνω όχι απλά γραφικός αλλά και κουραστικός. Εδώ όμως υπάρχει και η οικονομική διάσταση του θέματος που πολλοί τη γνωρίζουν αλλά κανένας δε μιλάει.
Τα μαθήματα αυτά των θρησκευτικών τα κάνουν χοτζάδες και ιμάμηδες και προφανώς δεν τα κάνουν δωρεάν. Πληρώνονται για τη δουλειά τους αυτή και μάλιστα αρκετά καλά σε σχέση με τον μέσο Έλληνα εργαζόμενο που εργάζεται για 400 ευρώ το μήνα. Φυσικά δεν είναι καθόλου παράλογο που οι εν λόγω χοτζάδες και ιμάμηδες αμοίβονται για την εργασία τους, ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να πληρώνεται και μάλιστα όσο το δυνατόν καλύτερα.
Εδώ όμως μιλάμε για έναν, πολλές φορές και δυο εντελώς αφορολόγητους μισθούς, μιλάμε δηλαδή για μαύρο χρήμα κι αυτό διότι οι άνθρωποι αυτοί πληρώνονται από την Τουρκία με τη μεσολάβηση των παραγόντων του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής ενώ αρκετοί από τους ιμάμηδες ζητάνε χρήματα και από τους κατοίκους του οικισμού στο οποίο διδάσκουν θρησκευτικά χωρίς φυσικά να δίνουν καμία απόδειξη για τα λεφτά που εισπράττουν από τους γονείς των παιδιών. Πληρώνονται δηλαδή από την Τουρκία, πληρώνονται και από τους κατοίκους του χωριού αλλά δε φαίνεται πουθενά ούτε ο ένας ούτε και ο άλλος μισθός τους.
Προσέξτε, δεν πρόκειται για απλές υποψίες, όλα αυτά δεν είναι πράγματα που απλά περνάει από το μυαλό μας σαν σκέψη. Υπάρχουν γεγονότα που τα επιβεβαιώνουν. Καταρχήν εγώ ο ίδιος όντας κάτοικος ενός μικρού οικισμού τα περασμένα χρόνια, πλήρωνα τον ιμάμη του χωριού για να διδάσκει στα παιδιά μου θρησκευτικά, ενώ παράλληλα τον πλήρωνε και η Τουρκία και φυσικά ποτέ δεν έλαβα έστω μια απόδειξη για τα χρήματα που του έδινα.
Επίσης, οι ίδιοι οι ψευτομουφτήδες της περιοχής, σε μια προσπάθεια να δείξουν ενδιαφέρον για τις οικονομικές δυσκολίες των μουσουλμάνων κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, τους παροτρύνουν συχνά να μη δίνουν χρήματα στον ιμάμη του χωριού τους διότι αυτός πληρώνεται από τη γειτονική μας χώρα. Είναι κάτι που το έχουν ξεκαθαρίσει οι ίδιοι οι ψευτομουφτήδες.
Αργότερα, όταν για επαγγελματικούς λόγους αναγκάστηκα να αφήσω το χωριό και να μετακομίσω στην πόλη, συνέχισα να στέλνω τα παιδιά μου σε ένα από αυτά τα φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν μέσα στην πόλη της Ξάνθης κι όταν ρώτησα ποιο θα είναι το πόσο που θα πρέπει να πληρώνω, μου απάντησαν πως τα μαθήματα είναι δωρεάν γιατί ο χότζας πληρώνεται από τον μουφτή και φυσικά όταν λένε μουφτή δεν εννοούν τον νόμιμο αλλά τον ψευτομουφτή.
Άλλωστε, εδώ και πολλά χρόνια ο ψευτομουφτής είναι εκείνος που ας πούμε διορίζει ιμάμη στο κάθε τζαμί και στο κάθε χωριό. Εκείνος αποφασίζει σε ποιο τζαμί και σε ποιο οικισμό θα πάει ο κάθε χότζας και εκείνος συνεννοείται με τους κατοίκους του κάθε χωριού. Εδώ βέβαια μπαίνει το εξής ερώτημα: Γιατί οι μουσουλμάνοι της περιοχής δέχονται χοτζάδες και ιμάμηδες που τους στέλνει ο μη νόμιμος Μουφτής; Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Γιατί πολύ απλά τον νόμιμο Μουφτή τον βλέπουν μόνο σε καμιά παρέλαση μιας και ο ίδιος έχει χάσει εντελώς την επαφή με την κοινωνία. Δεν ασχολείται με τίποτα και δε βγαίνει καν από το γραφείο του ενώ ο ψευτομουφτής οργώνει καθημερινά όλα τα πομακοχώρια και βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους εκεί κατοίκους.
Κι όμως το σωστό θα ήταν χότζα και ιμάμη στο κάθε τζαμί να τοποθετεί ο νόμιμος Μουφτής, οι άνθρωποι αυτοί να πληρώνονται νόμιμα από το ελληνικό κράτος και φυσικά να φορολογούνται όπως όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Μια κάπως πιο θετική όψη του ίδιου νομίσματος είναι πως ένα μέρος από τα αφορολόγητα λεφτά που λαμβάνουν οι ιμάμηδες το ξοδεύουν στην τοπική αγορά μιας και ζουν στη Θράκη. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι μόλις καταφέρουν και κάνουν ένα γερό κομπόδεμα, πάνε και αγοράζουν σπίτια και άλλα ακίνητα στην Τουρκία.
Με το κείμενο μου αυτό ασφαλώς δεν κάνω καμιά φοβερή αποκάλυψη, άλλωστε οι περισσότεροι και κυρίως οι αρμόδιοι τα γνωρίζουν όλα αυτά πολύ καλύτερα από μένα αλλά για λόγους που δε μπορώ να ξέρω, δεν αποφασίζουν να παρέμβουν και να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο ζήτημα. Ξέρετε για ποιους αρμόδιους μιλάω ε; Για εκείνους που δε δίστασαν να συλλάβουν τον καστανά που πουλούσε τα κάστανα χωρίς να κόβει αποδείξεις.
Αυτή είναι η Ελλάδα της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της Δημοκρατίας.
Σ’ αυτήν την Ελλάδα περιμένουμε να έρθουν καλύτερες μέρες.
Τη στιγμή που ο μέσος Έλληνας έχει γονατίσει από την δυσβάσταχτη φορολογία των τελευταίων ετών, οι ιμάμηδες των ψευτομουφτήδων πλουτίζουν με έναν ή και δυο εντελώς αφορολόγητους μισθούς.
Πολλές φορές κατά το παρελθόν έχω αναφερθεί δημόσια στα ας πούμε άτυπα φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν σε όλα σχεδόν τα χωριά της Θράκης με μουσουλμάνους κατοίκους αλλά και μέσα στις πόλεις. Είναι κάτι σαν τα κατηχητικά, λειτουργούν κατά τις απογευματινές ώρες κι εκεί τα μουσουλμανόπαιδα διδάσκονται το κοράνι και τα υπόλοιπα θρησκευτικά τους γενικότερα.
Είναι βέβαια κοινό μυστικό πως πέρα από τα θρησκευτικά που όντως τα διδάσκονται τα παιδιά, στα άτυπα αυτά φροντιστήρια γίνεται μια πολύ καλή πλύση εγκεφάλου των μικρών μαθητών και ουσιαστικά από εκεί μέσα ξεκινά η διαδικασία για τον εκτουρκισμό τους. Επίσης πολλές φορές έχω επισημάνει πως κανείς δεν εγγυάται για την καταλληλότητα και για την ασφάλεια των χώρων αυτών στους οποίους γίνονται τα προαναφερόμενα μαθήματα θρησκευτικών σε παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών.
Όλα αυτά όμως είναι θέματα που τα έχω θίξει κατά το παρελθόν και δε χρειάζεται να τα επαναλάβω με τον κίνδυνο να γίνω όχι απλά γραφικός αλλά και κουραστικός. Εδώ όμως υπάρχει και η οικονομική διάσταση του θέματος που πολλοί τη γνωρίζουν αλλά κανένας δε μιλάει.
Τα μαθήματα αυτά των θρησκευτικών τα κάνουν χοτζάδες και ιμάμηδες και προφανώς δεν τα κάνουν δωρεάν. Πληρώνονται για τη δουλειά τους αυτή και μάλιστα αρκετά καλά σε σχέση με τον μέσο Έλληνα εργαζόμενο που εργάζεται για 400 ευρώ το μήνα. Φυσικά δεν είναι καθόλου παράλογο που οι εν λόγω χοτζάδες και ιμάμηδες αμείβονται για την εργασία τους, ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να πληρώνεται και μάλιστα όσο το δυνατόν καλύτερα.
Εδώ όμως μιλάμε για έναν, πολλές φορές και δυο εντελώς αφορολόγητους μισθούς, μιλάμε δηλαδή για μαύρο χρήμα κι αυτό διότι οι άνθρωποι αυτοί πληρώνονται από την Τουρκία με τη μεσολάβηση των παραγόντων του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής ενώ αρκετοί από τους ιμάμηδες ζητάνε χρήματα και από τους κατοίκους του οικισμού στο οποίο διδάσκουν θρησκευτικά χωρίς φυσικά να δίνουν καμία απόδειξη για τα λεφτά που εισπράττουν από τους γονείς των παιδιών. Πληρώνονται δηλαδή από την Τουρκία, πληρώνονται και από τους κατοίκους του χωριού αλλά δε φαίνεται πουθενά ούτε ο ένας ούτε και ο άλλος μισθός τους.
Προσέξτε, δεν πρόκειται για απλές υποψίες, όλα αυτά δεν είναι πράγματα που απλά περνάει από το μυαλό μας σαν σκέψη. Υπάρχουν γεγονότα που τα επιβεβαιώνουν. Καταρχήν εγώ ο ίδιος όντας κάτοικος ενός μικρού οικισμού τα περασμένα χρόνια, πλήρωνα τον ιμάμη του χωριού για να διδάσκει στα παιδιά μου θρησκευτικά ενώ παράλληλα τον πλήρωνε και η Τουρκία και φυσικά ποτέ δεν έλαβα έστω μια απόδειξη για τα χρήματα που του έδινα.
Επίσης οι ίδιοι οι ψευτομουφτήδες της περιοχής, σε μια προσπάθεια να δείξουν ενδιαφέρον για τις οικονομικές δυσκολίες των μουσουλμάνων κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, τους παροτρύνουν συχνά να μη δίνουν χρήματα στον ιμάμη του χωριού τους διότι αυτός πληρώνεται από τη γειτονική μας χώρα. Είναι κάτι που το έχουν ξεκαθαρίσει οι ίδιοι οι ψευτομουφτήδες.
Αργότερα, όταν για επαγγελματικούς λόγους αναγκάστηκα να αφήσω το χωριό και να μετακομίσω στην πόλη, συνέχισα να στέλνω τα παιδιά μου σε ένα από αυτά τα φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν μέσα στην πόλη της Ξάνθης κι όταν ρώτησα ποιο θα είναι το πόσο που θα πρέπει να πληρώνω, μου απάντησαν πως τα μαθήματα είναι δωρεάν γιατί ο χότζας πληρώνεται από τον μουφτή και φυσικά όταν λένε μουφτή δεν εννοούν τον νόμιμο αλλά τον ψευτομουφτή.
Άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια ο ψευτομνουφτής είναι εκείνος που ας πούμε διορίζει ιμάμη στο κάθε τζαμί και στο κάθε χωριό. Εκείνος αποφασίζει σε ποιο τζαμί και σε ποιο οικισμό θα πάει ο κάθε χότζας και εκείνος συνεννοείται με τους κατοίκους του κάθε χωριού. Εδώ βέβαια μπαίνει το εξής ερώτημα: Γιατί οι μουσουλμάνοι της περιοχής δέχονται χοτζάδες και ιμάμηδες που τους στέλνει ο μη νόμιμος Μουφτής; Η απάντηση είναι απλή και ξεκάθαρη. Γιατί πολύ απλά τον νόμιμο Μουφτή τον βλέπουν μόνο σε καμιά παρέλαση μιας και ο ίδιος έχει χάσει εντελώς την επαφή με την κοινωνία. Δεν ασχολείται με τίποτα και δε βγαίνει καν από το γραφείο του ενώ ο ψευτομουφτής οργώνει καθημερινά όλα τα πομακοχώρια και βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους εκεί κατοίκους.
Κι όμως το σωστό θα ήταν χότζα και ιμάμη στο κάθε τζαμί να τοποθετεί ο νόμιμος Μουφτής, οι άνθρωποι αυτοί να πληρώνονται νόμιμα από το ελληνικό κράτος και φυσικά να φορολογούνται όπως όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Μια κάπως πιο θετική όψη του ίδιου νομίσματος είναι πως ένα μέρος από τα αφορολόγητα λεφτά που λαμβάνουν οι ιμάμηδες το ξοδεύουν στην τοπική αγορά μιας και ζουν στη Θράκη. Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι μόλις καταφέρουν και κάνουν ένα γερό κομπόδεμα, πάνε και αγοράζουν σπίτια και άλλα ακίνητα στην Τουρκία.
Με το κείμενο μου αυτό ασφαλώς δεν κάνω καμιά φοβερή αποκάλυψη, άλλωστε οι περισσότεροι και κυρίως οι αρμόδιοι τα γνωρίζουν όλα αυτά πολύ καλύτερα από μένα αλλά για λόγους που δε μπορώ να ξέρω, δεν αποφασίζουν να παρέμβουν και να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο ζήτημα. Ξέρετε για ποιους αρμόδιους μιλάω ε; Για εκείνους που δε δίστασαν να συλλάβουν τον καστανά που πουλούσε τα κάστανα χωρίς να κόβει αποδείξεις.
Αυτή είναι η Ελλάδα της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της Δημοκρατίας.
Σ’ αυτήν την Ελλάδα περιμένουμε να έρθουν καλύτερες μέρες.