Κλείνουν τα τελωνεία της ΑΜΘ. Γιατί δεν αντιδρούν οι θεσμοί;
Ερώτηση στους Υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών με την οποία ζητά να μάθει τη σκοπιμότητα που εξυπηρετεί η απόφαση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υποβαθμίσει από Α΄ τάξη (επίπεδο διεύθυνσης) σε Β΄ τάξη (επίπεδο αυτοτελούς τμήματος) την 1η Σεπτεμβρίου 2016 συνολικά 9 τελωνεία σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων τα 4 στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατέθεσε ο Τομεάρχης Μακεδονίας και Θράκης της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του κόμματος, κ. Θεόδωρος Καράογλου.
Η παραπάνω «αδιανόητη», όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Καράογλου, απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, επί της ουσίας κλείνει τα τελωνεία Ξάνθης, Κομοτηνής και Ορεστιάδας, μιας και αμέσως μετά την υποβάθμιση θα υπάρξει μετακίνηση προσωπικού τόσο προς τις Κινητές Ομάδες Ελέγχου, όσο και προς τα τελωνεία Α΄ τάξης.
Δεδομένου ότι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη γειτνιάζει με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, χώρες με άνισο επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω της μικρής φορολογίας, η εξέλιξη αυτή αναμφίβολα θα προκαλέσει «έκρηξη» του λαθρεμπορίου, θα δημιουργήσει σωρεία προβλημάτων στις τοπικές αγορές λόγω της παράνομης εισόδου πληθώρας προϊόντων, θα είναι δυσλειτουργική ως προς την εξυπηρέτηση των αναγκών των τοπικών επιχειρήσεων και μοιραία θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων το ελληνικό Δημόσιο.
Στο πλαίσιο αυτό ο Τομεάρχης Μακεδονίας και Θράκης της Νέας Δημοκρατίας ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:
- Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η παραπάνω Κυβερνητική απόφαση;
- Η Κυβέρνηση έλαβε υπόψη τις ενστάσεις και παρατηρήσεις των τοπικών φορέων;
- Γιατί η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υποτιμά την ανάγκη τελωνειακής επιτήρησης όλης της παρόχθιας περιοχής του Έβρου ποταμού και των χερσαίων πυλών εισόδου της χώρας που οδηγούν στην Εγνατία Οδό;
- Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν τα συναρμόδια Υπουργεία για την ενίσχυση και θωράκιση όλων των διασυνοριακών σταθμών μας με τη Βουλγαρία, δεδομένης της ολοένα αυξανόμενης παραβατικότητας του λαθρεμπορίου;
- Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες διαμόρφωσης και βελτίωσης των χερσαίων πυλών εισόδου στη Μακεδονία και τη Θράκη, που είχαν ξεκινήσει την Άνοιξη του 2013;