Δημιουργία Τμήματος Επιμόρφωσης ΕΛΜΕ Ξάνθης
Μια από τις πρώτες αποφάσεις του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Ξάνθης ήταν η ενεργοποίηση του τμήματος επιμόρφωσης για τα μέλη της. Ένας παράλληλος ρόλος που καλείται να παίξει το σωματείο λειτουργώντας υποστηρικτικά στις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης των συναδέλφων/ισσών. Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε έναν ανοιχτό αξιόπιστο φορέα που θα στηρίζεται στην συμμετοχή συναδέλφων/ισσών, ο οποίος θα παρέχει πιστοποιημένη επιμόρφωση προς κάθε ενδιαφερόμενο εντός και εκτός νομού. Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε να απαλλάξουμε το υπουργείο από την υποχρέωση παροχής δωρεάν επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς, αλλά γνωρίζοντας το υψηλότατο γνωστικό επίπεδο και των δυνατοτήτων προσφοράς των συναδέλφων, υιοθετούμε κουλτούρα συμμετοχικότητας και διαμοιρασμού γνώσης ανάμεσα στα μέλη μας. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συναδέλφους/ισσες που ενδιαφέρονται να βοηθήσουν , σε μια πρώτη διερευνητική συνάντηση την Δευτέρα 27/6/2016 και ώρα 19:30 στο γραφείο της ΕΛΜΕ (Ηρώων Κύπρου 1, 3ος ορ , Κεντρική Πλατεία) , με σκοπό την συζήτηση οργανωτικών θεμάτων του τμήματος επιμόρφωσης και την ανοιχτή διαμόρφωση των όρων λειτουργίας του. |
Υπόμνημα Αναπληρωτών Ειδικοτήτων
Η ΕΛΜΕ Ξάνθης υποστηρίζει τα αιτήματα των αναπληρωτών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και μεταφέρει το παρακάτω κείμενό τους. Μύθοι και αλήθειες για τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία Υπόμνημα Αναπληρωτών Ειδικοτήτων Μετά από συνάντηση με τον κ. Κατσαρό, διευθυντή του Γραφείου του υπουργού Παιδείας, την Παρασκευή, 17/6/2016, κατέστη σαφές ότι η πολιτική ηγεσία δεν προτίθεται να αλλάξει τίποτε σε σχέση με τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Η απαξίωση δε των παρευρισκομένων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από διάφορες ειδικότητες με το δικαίωμα του λόγου να παραχωρείται αυστηρά μόνο σε μέλη και στον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΔΟΕ, ήταν άνευ προηγουμένου. Προσπαθήσαμε απεγνωσμένα να παρέμβουμε ώστε να τεθεί ξεκάθαρα και το ζήτημα της ανάθεσης της διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων μας στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 (δασκάλους). Κάναμε έκκληση στον πρόεδρο και στα μέλη της ομοσπονδίας να το θέσουν – εισπράξαμε άρνηση και απαξίωση και από τη δική τους πλευρά. Παραμένουν λοιπόν, μεταξύ άλλων, τα εξής δεδομένα: α) περικοπές ωρών στη Μουσική, στα Αγγλικά, στη Φυσική Αγωγή, στην Πληροφορική, στην Ευέλικτη Ζώνη, β) κατάργηση της Θεατρικής Αγωγής από την Ε᾽ και την ΣΤ᾽ τάξη, κατάργηση της Φιλαναγνωσίας, γ) απελευθέρωση της ανάθεσης της διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή), της Φυσικής Αγωγής και τηςΠληροφορικής με πιστοποίηση Β᾽ επιπέδου, στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70, δ) εγγραφή στο ολοήμερο πρόγραμμα μόνον όσων παιδιών οι γονείς προσκομίσουν βεβαιώσεις, που στην πλειονότητά τους αδυνατούν να προσκομίσουν, ε) δραματική μείωση των προσλήψεων των αναγκαίων εκπαιδευτικών (τουλάχιστον 7.000 χιλιάδες συνάδελφοί μας θα μείνουν άνεργοι από το Σεπτέμβρη, οι περισσότεροι των οποίων δίχως επίδομα ανεργίας ή για ελάχιστο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα). Καταρρίπτονται συνεκδοχικά δύο μεγάλοι μύθοι: 1) Ο μύθος της διάχυσης των διδακτικών αντικειμένων, η εισαγωγή των οποίων, το 2010, στα ΕΑΕΠ σχολεία (που τώρα καταργούνται) υπήρξε ελπιδοφόρα για γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Πρώτη αλήθεια: διάχυση αντικειμένων πραγματοποιείται όταν τα διδάσκουν οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί. Κάθε εκπαιδευτικός στο επιστημονικό του αντικείμενο. Πόσο ποιο σαφές μπορεί να καταστεί ότι οτιδήποτε άλλο είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό για την αντίληψη των παιδιών σε σχέση με τον πολιτισμό, την τέχνη, την αισθητική, τον αθλητισμό, τις νέες τεχνολογίες; Δεύτερη αλήθεια: όταν κάνεις διάχυση αντικειμένων, διότι όλα τα παιδιά δικαιούνται να διδάσκονται τα μαθήματα αυτά, δεν περικόπτεις ώρες από μαθήματα όπως τα Αγγλικά, η Μουσική, η Φυσική Αγωγή, η Πληροφορική, ούτε καταργείς τη Θεατρική Αγωγή από την Ε᾽ και την ΣΤ᾽ τάξη. Ούτε τους αφαιρείς το δικαίωμα να επιλέξουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλικά, Γερμανικά) που επιθυμούν και τα υποχρεώνεις να διδαχθούν όποια πλειοψηφήσει. Ποια, στ᾽ αλήθεια, τα παιδαγωγικά κριτήρια για όλα αυτά; 2) Ο μύθος του ολοήμερου σχολείου για όλα τα παιδιά. Με τις προϋποθέσεις που τίθενται αποκλείονται πλήθος παιδιών των οποίων οι γονείς, σε ένα περιβάλλον ανεργίας και αδήλωτης εργασίας, αδυνατούν να προσκομίσουν τις απαιτούμενες βεβαιώσεις. Αυτή είναι, στ᾽ αλήθεια, η κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης για τα παιδιά των ασθενέστερων ομάδων, τα παιδιά μεταναστών, τα προσφυγόπουλα; Στην κραυγή αγωνίας μας ότι οι διευθυντές των σχολείων δεν δέχονται τα παιδιά στο ολοήμερο εάν δεν κατατεθούν τα χαρτιά έως τις 21 Ιουνίου, ο κ. Κατσαρός απήντησε ότι έχουν δοθεί οδηγίες με τηλεδιάσκεψη! Με τηλεδιάσκεψη – δίχως να υπάρχει τίποτε γραπτώς, δίχως διευκρινιστική εγκύκλιο. ΖΗΤΟΥΜΕ: Να αποσυρθεί η Υπουργική Απόφαση για το ωρολόγιο πρόγραμμα και όλες οι εγκύκλιοι για τα νηπιαγωγεία, την Ειδική Αγωγή, την ενισχυτική διδασκαλία. Να γίνουν δεκτά στο ολοήμερο όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις. Τα μαθήματα ειδικοτήτων να διδάσκονται μόνον και αποκλειστικά από τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Καμία περικοπή στις ώρες των διδακτικών αντικειμένων Nα μην καταργηθεί η Θεατρική Αγωγή από την Ε᾽ και την ΣΤ᾽ τάξη Μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Να βρίσκονται όλοι οι αναπληρωτές στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς. Οι προσλήψεις να γίνουν σε μία, μεγάλη φάση, κατά την οποία θα καλυφθούν τα κενά στο σύνολό τους. Τη δημιουργία των οργανικών θέσεων ειδικοτήτων που ακόμη εκκρεμούν. ΚΑΛΟΥΜΕ: Εκπαιδευτικούς, γονείς, σωματεία, συνδικαλιστικούς και επιστημονικούς φορείς σε κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή, 24/6/2016 και ώρα 12:00 μ.μ. Ζητούμε συνάντηση την ίδια μέρα με τον υπουργό Παιδείας, κ. Νίκο Φίλη. Δεν θα πάψουμε να αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο της επιστήμης και του ανθρωπισμού, που θα χωράει όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις και χωρίς προϋποθέσεις. Αναπληρωτές Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |