Τσουχτερά πρόστιμα στα βαρέα οχήματα που αποφεύγουν τα διόδια
Τσουχτερά πρόστιμα από 1.000 ευρώ ανά οδηγό και ιδιοκτήτη θα επιβάλλονται στα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να γλιτώσουν τα διόδια.
Σύμφωνα με την απόφαση, του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων πρέπει να φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις ( πχ λόγω εγγύτητας επιχείρησης, δημοτικών ή ιδιωτικών έργων). Εξαιρούνται τα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων. Το πρόστιμο θα καταβάλλεται άμεσα διαφορετικά το όχημα θα ακινητοποιείται.
Η κίνηση των φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια επιδεινώνοντας σε πολλές περιπτώσεις τις συνθήκες κυκλοφορίας σε χωριά αλλά και πόλεις που βρίσκονται δίπλα στο Εθνικό οδικό δίκτυο. Οι εκπρόσωποι των μεταφορικών εταιρειών κατηγορούν το Υπουργείο ότι δυσχεραίνει το μεταφορικό τους έργο και ότι δρα προς όφελος των παραχωρησιούχων που εισπράττουν τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Καθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο ζητά η ΓΕΠΟΕΤ
Την τροποποίηση της απόφασης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τον «Καθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο» ζητά η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Συγκεκριμένα, η ομοσπονδία απέστειλε σήμερα εξαιρετικά επείγουσα επιστολή στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη με κοινοποίηση στην αναπλ. υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, αναφορικά με τα «τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια» που δημιουργεί στον κλάδο η υπ’ αριθμ. ΔΝΣγ/οικ. 53494/ΦΝ 393 απόφαση του Υπουργού Υποδομών (ΦΕΚ 2481 Β- 11/8/16), αναφορικά με τον «Kαθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο», στο σκέλος που αφορά τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, προκειμένου τα τουριστικά λεωφορεία να κινηθούν στο παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι υποχρεωμένα να επιδείξουν επικυρωμένη από δημόσια αρχή σύμβαση από την οποία προκύπτει ότι εκτελείται δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών ή επικυρωμένο από δημόσια υπηρεσία (όπως εφορία) συμφωνητικό μίσθωσης, στο οποίο αναγράφεται η διαδρομή/το πρόγραμμα της εκδρομής και ο ακριβής προορισμός όταν πρόκειται για μεταφορά εκδρομέων.
Η ΓΕΠΟΕΤ, σύμφωνα με την ανακοίνωση, διαμαρτύρεται εντόνως για την άνευ προηγουμένου γραφειοκρατική διαδικασία η οποία θεσμοθετείται και είναι αδύνατο να τηρηθεί καθώς η φύση του έργου του τουριστικού λεωφορείου είναι ιδιαίτερη και αφορά τακτικές και έκτακτες μετακινήσεις 24 ώρες το 24ωρο. «Είναι αδύνατο για οποιαδήποτε επιχείρηση τουριστικών λεωφορείων να λειτουργήσει αν πρώτα πρέπει να θεωρήσει το συμφωνητικό μίσθωσης σε κάποια ΔΟΥ προκειμένου να αναχωρήσει το οποιοδήποτε τουριστικό της λεωφορείο οπουδήποτε στη χώρα, πόσο μάλλον αν το κάθε τουριστικό λεωφορείο εξυπηρετεί ημερησίως πολλαπλά γκρουπ διαφορετικών πελατών που είναι και ο κανόνας» αναφέρεται.
Παράλληλα, όπως τονίζει η ανακοίνωση, τα προγράμματα των τουριστικών γραφείων που εκτελούν τα τουριστικά λεωφορεία χαρακτηρίζονται από ευελιξία και από αλλαγές μέχρι και την τελευταία στιγμή είτε για λόγους ανωτέρας βίας είτε λόγω απαιτήσεων του πελάτη, ιδιαίτερα στα πανοραμικά περιηγητικά τουρ που περιλαμβάνουν την επίσκεψη αξιοθέατων στην ενδοχώρα. Η συγκεκριμένη απόφαση αναιρεί πλήρως την ευελιξία αυτή και παρεμποδίζει ουσιαστικά την λειτουργία των οδικών επιβατικών μεταφορών στον τουρισμό.
Η Ομοσπονδία, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «ζητά την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης και την άμεση απαλοιφή της εν λόγω πρόβλεψης, καθώς σε αντίθετη περίπτωση ο κλάδος αδυνατεί να λειτουργήσει. Παράλληλα ζητά οποιαδήποτε απόφαση επηρεάζει τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας να τίθεται σε διαβούλευση με τον κλάδο προκειμένου να μην οδηγούμαστε σε προφανή αδιέξοδα, διαδικασία η οποία για ακόμη μία φορά δεν τηρήθηκε».