- Το αρχιπέλαγος του Ράτζα Αμπάτ είναι ίσως τα πιο πλούσια νερά του κόσμου
Το Caledonian Sky, ιδιοκτησίας του βρετανικού τουριστικού πρακτορείου Noble Caledonia, κατέστρεψε περίπου 1.600 τετραγωνικά μέτρα κοραλλιών όταν έπεσε στον αχαρτογράφητο ύφαλο. Το περιστατικό συνέβη στις 4 Μαρτίου, αποκαλύπτεται όμως μόλις τώρα από τον δικτυακό τόπο Mongabay που παρουσιάζει τα ευρήματα της επίσημης έρευνας.
Αριστερά, υγιή κοράλλια στον ύφαλο. Δεξιά, μετά την προσάραξη του πλοίου (Πηγή: Stephanie Venables / Marine Megafauna Foundation / Mongabay)
Το πλοίο, το οποίο μετέφερε 102 επιβάτες και πλήρωμα 79 ατόμων σε κρουαζιέρα από την Παπούα Νέα Γουινέα στις Φιλιππίνες, προσάραξε στη διάρκεια της άμπωτης παρά το γεγονός ότι διέθετε GPS και ραντάρ.
«Για την επαναφορά του κρουαζιερόπλοιου εστάλη ρυμουλκό από το λιμάνι του Σορόνγκ, αυτό όμως δεν έπρεπε να είχε γίνει γιατί προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερες βλάβες στον ύφαλο. Έπρεπε να περιμένουν την πλημμυρίδα» τόνισε ο Ρικάρντο Ταπιλάτου, ερευνητής του Πανεπιστημίου της Παπούα και μέλος της ομάδας που συνέταξε την έκθεση.
Η προσάραξη «είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή του δομικού ενδιαιτήματος και την μείωση ή απώλεια βιοποικιλότητας σε οκτώ γένη κοραλλιών» έδειξε η έρευνα.
Το κρουαζιερόπλοιο μετά την πρόσκρουση. Οι ζημιές στο σκάφος ήταν μικρές (Πηγή: Stay Raja Ampat)
Το αρχιπέλαγος του Ράτζα Αμπάτ, τμήμα του λεγόμενου Τριγώνου των Κοραλλιών, είναι η θάλασσα με την υψηλότερη βιοποικιλότητα του κόσμου -το υποβρύχιο αντίστοιχο του Αμαζονίου ή της ασιατικής τροπικής ζούγκλας- σύμφωνα με τις οργανώσεις Conservation International και WWF.
Ο συγκεκριμένος ύφαλος βρίσκεται σε μια εξαιρετικά δημοφιλή τοποθεσία υποβρύχιου τουρισμού που ονομάζεται Κροσόβερ Ριφ. Λόγω της υψηλής βιοποικιλότητας και του γεγονότος ότι το ατύχημα συνέβη εντός εθνικού πάρκου, η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο διπλάσιο του συνηθισμένου, 800 – 1.200 δολάρια ανά τετραγωνικό μέτρο υφάλου, συνολικά 1.28 – 1,92 εκατ. δολάρια, δήλωσε ο Ταπιλάτου.
Πρόσθεσε ότι το ποσό θα πρέπει να διατεθεί για την αναζωογόνηση του υφάλου, κάτι που σύμφωνα με δική του εκτίμηση θα διαρκέσει μια δεκαετία.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία χαρακτήρισε το περιστατικό «ατυχές» και διαβεβαίωσε ότι «συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές».