Συγχαρητήρια και χειροκρότημα στο 8ο Γυμνάσιο Ξάνθης
– Στην θεατρική του εμφάνιση στο κοινό της Θεσ/νίκης
Σίγουρα δεν θα διαφωνήσουμε στο γεγονός, έτσι όπως τουλάχιστον το παρουσιάζει το 8ο Γυμνάσιο του Δροσερού , ότι η προσπάθεια των παιδιών από το Δροσερό ήταν άριστη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που λάβαμε από το 8ο Γυμνάσιο θα πρέπει να συγχαρούμε όλοι τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους όσους στήριξαν αυτήν την προσπάθεια και σίγουρα τα παρακάτω δεν θα πρέπει να ληφθούν ως μιζέρια.
Όλα καλά και … ωραία, όμως η θεματολογία ακούγεται κάπως…
Δεν γνωρίζουμε ποιοι επέλεξαν το θέμα αν όμως το έκαναν οι καθηγητές του γυμνασίου και αν μάλιστα είναι Ξανθιώτες οι οποίοι γνωρίζουν τα του Δροσερού, μάλλον θα χαρακτηριζόταν ατυχής η θεματολογία.
Θέλουμε να πούμε πώς τα προβλήματα του Δροσερού είναι γνωστά σε όλου. Δεν θα μπορούσε να επιλεγεί κάποιο θέμα από την δική τους δύσκολη καθημερινότητα;
Αφορά το προσφυγικό το Δροσερό; Μπορούν αυτά τα παιδιά, ζώντας όντως το δικό τους δράμα να αναπτύξουν επάνω στο «σανίδι» το δράμα και την στήριξη των προσφυγόπουλων από την Συρία, προσφυγόπουλα και αυτά μέσα στην χώρα τους αλλά για διαφορετικούς λόγους;
Τα προσφυγόπουλα της Συρίας προέρχονται από πόλεμο ενώ τα «προσφυγόπουλα» του Δροσερού από έναν πόλεμο που σχεδιάζεται και υλοποιείται από ανύπαρκτες πολιτικές ευαισθησίες του Ελληνικού κράτους.
Γιατί αν θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει την θεματολογία ατυχή, τότε ίσως να είχε και μία δόση προπαγάνδας που θα μπορούσαν κάλλιστα να γίνουν όχημα στις λογικές του καθενός για την ύπαρξη και μονιμοποίηση του προσφυγικού που όλοι γνωρίζουμε ότι είναι απόρροια μιας ασυνάρτητης κυβερνητικής πολιτικής.
Δηλαδή προσπαθούμε μέσα από τα παιδιά του Δροσερού να «περάσουμε» το μήνυμα … ποιο ακριβώς;
Κατά τα άλλα αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά του Δροσερού που είχαν την τύχη να έρθουν σε επαφή με το πόνημα τους και την δημιουργία τους και ευχόμαστε να μην είναι εκ του πονηρού η προσπάθεια και όχι ενταγμένη στην γενικότερη προπαγάνδα της κυβέρνησης να αποδεχτούμε όλοι εμείς ότι το προσφυγικό είναι κομμάτι της ζωής μας, τονίζοντας ότι μας το επέβαλαν ανίκανες κυβερνητικές πολιτικές.
Συγχαρητήρια λοιπόν με την σειρά μας στα παιδιά του Δροσερού.
Μια θεατρική ομάδα 9 μαθητών από το 8ο Γυμνάσιο Ξάνθης κατάφεραν να τραβήξουν τα φώτα της Πανελλήνιας δημοσιότητας πάνω τους. Με συνοδούς τις καθηγήτριες κκ Ηλιάδου Ε. και Λ. Δαμιανάκη συμμετείχαν στο σχολικό φεστιβάλ «Μονόλογοι από το Αιγαίο» που παρουσιάστηκε στο θέατρο Μονής Λαζαριστών στην Θεσ/νίκη στις 19/03. Η εκδήλωση ήταν με την υποστήριξη του Πανελληνίου Δικτύου για το θέατρο στην εκπαίδευση, με την συνεργασία της ύπατης αρμοστείας του ΟΗΕ.
Οι μικροί «ηθοποιοί» από την Ξάνθη τράβηξαν τα βλέμματα τόσο για τις ικανότητές τους στο σανίδι, όσο και για την διαφοροποίηση καταγωγής (ρομά από το Δροσερό Ξάνθης), καθώς οι θεατές κατανόησαν την προσπάθεια και τις ιδιαιτερότητες των παιδιών.
Η σκηνοθεσία, η πλοκή και η εντυπωσιακή παρουσία των μαθητών του 8ου Γ/σιου συγκίνησαν και αφύπνισαν τον κόσμο, προβάλλοντας τις αξίες και το φιλότιμο των Ελλήνων στο επίκαιρο θέμα υποδοχής και παραμονής των προσφύγων στην χώρα μας. Στα πλαίσια της παρουσίασης δόθηκαν με τρόπο άμεσο και άκρως συγκινητικό τα προβλήματα και οι προσωπικές ιστορίες των «ασυνόδευτων προσφυγόπουλων» που κατέληξαν στην Ελλάδα.
Ενδεικτικό της ανταπόκρισης και ευαισθησίας των θεατών ήταν το γεγονός ότι πολλοί από τους παρευρισκόμενους αναζητούσαν να συγχαρούν τους μαθητές του Γυμνασίου Δροσερού, καθώς άγγιξαν τα συναισθήματά τους περισσότερο από τον καθένα. Καθηγητές και υπεύθυνοι από την περιφέρεια Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας προσκάλεσαν την αποστολή να επισκεφτεί τον τόπο και το σχολείο τους, προκειμένου να παρουσιαστεί και στο δικό τους μαθητικό κοινό η παράσταση.
Η εκδήλωση έκλεισε με όλες τις σχολικές ομάδες να εμφανίζονται και να κατακλύζουν την σκηνή του θεάτρου της Μονής Λαζαριστών και τους 500 θεατές να χειροκροτούν.
Εκτός των άλλων η Ξανθιώτικη σχολική αποστολή περιηγήθηκε σε αξιοθέατα της συμπρωτεύουσας, κάτι που για τους περισσότερους «Δροσερίτες» ήταν μοναδική και πρωτόγνωρη εμπειρία.