Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει η κρίση που αντιμετωπίζει η Google εξαιτίας των αναρτήσεων βίντεο εξτρεμιστικού περιεχομένου στο YouTube, με τον επικεφαλής της Google Europe να ζητεί δημοσίως συγγνώμη, την ώρα που ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις -μεταξύ των οποίων και μεγάλα brands, όπως οι Marks & Spencer και L’Oreal- αποσύρουν τις online διαφημίσεις τους από τις πλατφόρμες της Google.
Το σκάνδαλο απειλεί την κυριαρχία της Google στην online διαφήμιση, με τον κολοσσό υπηρεσιών αναζήτησης να ελέγχει περίπου το 35% της συνολικής online διαφημιστικής αγοράς. «Θα αρχίσω ζητώντας συγγνώμη. Ζητούμε συγγνώμη. Όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει αναλαμβάνουμε την ευθύνη», τόνισε στο πλαίσιο του συνεδρίου Advertising Week Europe ο Μάθιου Μπρίτιν (φωτογραφία), πρόεδρος των δραστηριοτήτων της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (Emea). Παρά τη δημόσια απολογία του, ο κ. Μπρίτιν αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις για το πώς ακριβώς θα διαχειριστεί το σκάνδαλο. Αφορμή στάθηκαν οι έρευνες των «Τimes» την προηγούμενη εβδομάδα, αποκαλύπτοντας ότι διαφημίσεις της βρετανικής κυβέρνησης, καθώς και διαφημίσεις από μεγάλα brands εμφανίζονταν δίπλα σε βίντεο εξτρεμιστικού περιεχομένου στο YouTube.
Μετά τις αποκαλύψεις, η βρετανική κυβέρνηση απέσυρε τις διαφημίσεις από το YouTube, με το παράδειγμά της να ακολουθούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις. «Η ομάδα μας έχει μιλήσει με πολλά από τα brands που έχουν επηρεαστεί και ορισμένες εταιρείες είναι προβληματισμένες», παραδέχθηκε ο κ. Μπρίτιν. Η Google διαβεβαίωσε ότι θα κάνει αλλαγές στην πολιτική διαφημίσεων, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο ελέγχει και προβάλλει κατάλληλο διαφημιστικό υλικό στις πλατφόρμες της. Επί του παρόντος, η Google εξετάζει μόνο το περιεχόμενο που έχει επισημανθεί ως ακατάλληλο από τους χρήστες της. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι ο όγκος των βίντεο που αναρτώνται στο YouTube -περίπου 400 ώρες κάθε λεπτό- αποτελεί τον κύριο λόγο για την αδυναμία της εταιρείας να ελέγχει προληπτικά όλο το περιεχόμενο στις πλατφόρμες της.
Περίπου το 98% του περιεχομένου που επισημαίνεται ως ακατάλληλο στο YouTube ελέγχεται εντός 24 ωρών, σύμφωνα με την Google. Ο κ. Μπρίτιν υπογράμμισε επίσης ότι η Google σκοπεύει να προχωρήσει σε τροποποιήσεις στα εργαλεία ελέγχου, ώστε να καταστήσει πιο εύκολο και απλό τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χειρίζονται πού ακριβώς εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους. Η Marks & Spencer είναι η τελευταία εταιρεία που προχώρησε στο πάγωμα των διαφημίσεών της στην Google και το YouTube, μετά τις αποκαλύψεις ότι οι διαφημίσεις της εμφανίζονταν πριν από την έναρξη βίντεο που είχαν εξτρεμιστικό περιεχόμενο. Μεγάλες εταιρείες -μεταξύ των οποίων HSBC, Lloyds, L’Oreal και Audi- καθώς και πολλά διεθνή μέσα ενημέρωσης -όπως το BBC, η «Guardian» και το Channel 4- έχουν ήδη σταματήσει την εμφάνιση των διαφημίσεών τους στις πλατφόρμες της Google.