Οι Εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασμένου στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους 1.000 χλμ, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων. Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδομές της Εγνατίας Οδού έχουν χρηματοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασμένες και δεν υφίσταται ουδεμία τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησής τους με οικονομικούς ή/και τεχνικούς όρους.
Η κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, ενόψει της σχεδιαζόμενης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, αποτελεί σπατάλη δημόσιων πόρων. Η ανάλωση πόρων από τα διαθέσιμα κεφάλαια της εταιρείας για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε βάρος των διατυπωμένων αναγκών συντήρησης και δεδομένης της έλλειψης κονδυλίων από το ΠΔΕ, λειτουργεί εις βάρος των χρηστών του αυτοκινητόδρομου καθώς μειώνει το επίπεδο της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας, ενώ θέτει σε κίνδυνο τους συναδέλφους που έχουν θέσεις ευθύνης σχετικές με την λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
Περαιτέρω, οι Εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είμαστε αντίθετοι στους σχεδιασμούς κατασκευής 10 νέων Σταθμών Διοδίων με αποτέλεσμα, εφόσον κατασκευαστούν, να λειτουργούν επί του αυτοκινητόδρομου 18 μετωπικοί σταθμοί διοδίων έναντι των 8 σήμερα. Αντί της κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων ζητούμε τον ορθολογικό σχεδιασμό του συστήματος διοδίων και την άμεση έναρξη εγκατάστασης και λειτουργία εντός του 2017 ενός ολοκληρωμένου αναλογικού συστήματος διοδίων, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ 6686/14.11.2014, με διατήρηση του ύψους της χρέωσης σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό και παράλληλη παροχή εκπτωτικών πακέτων σε συχνούς ή/και επαγγελματίες χρήστες.
Οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ζητούν άμεσα την έκδοση δεσμευτικών υπουργικών αποφάσεων που, υλοποιώντας τις επανειλημμένες προφορικές υπουργικές δεσμεύσεις και αναγνωρίζοντας την διαχειριστική ικανότητα της εταιρείας σε κάθε είδους έργο, θα αξιοποιούν το έμπειρο και ειδικευμένο προσωπικό της.
Με το τρόπο αυτό το Ελληνικό κράτος διατηρεί ένα σύγχρονο και αξιόπιστο εργαλείο διαχείρισης έργων και, συγχρόνως, διατηρείται η βιωσιμότητα της εταιρείας και η οικονομική αυτοτέλεια της.
Ως αντίδραση σε όλα τα παραπάνω ο ΣΕΤΕΟ αποφάσισε την προκήρυξη 24ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ για την ΤΡΙΤΗ 02.05.2017, ημέρα διεξαγωγής του Διαγωνισμού «Εγνατία Οδός: Κατασκευή Σταθμού Διοδίων Θεσσαλονίκης επί της Εγνατίας Οδού (8.2)», ζητώντας την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τη χρήση των διαθέσιμων κεφαλαίων της εταιρείας για την εκτέλεση επειγουσών εργασιών βαρειάς συντήρησης, την άμεση εγκατάσταση εντός του 2017 ενός καθολικού ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων και την αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».