Κραυγή αγωνίας από τους εργαζόμενους της Εγνατίας Α.Ε. για την λανθασμένη αντίληψη του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την πώληση της Εγνατίας οδού. Το επιχείρημα ότι η Εταιρεία καταθέτει υπέρ του Ελληνικού χρέους 10 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, σύμφωνα με τα λεγόμενα των εργαζομένων, δεν πτοεί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο προχωρά στην ιδιωτικοποίηση του. Για τον λόγο αυτό οι εργαζόμενοι παρουσιάζουν ένα βίντεο – ντοκιμαντέρ από την «γέννηση» της Εγνατίας οδού. Δυστυχώς το ΤΑΙΠΕΔ όπως δείχνει η μέχρι τώρα πορεία του δεν οργανώθηκε για να εξυπηρετήσει το πνεύμα της ιδιωτικοποίησης και την εισροή κεφαλαίων από τις ιδιωτικοποιήσεις προς όφελος του χρέους αλλά εξυπηρετεί ξεκάθαρα τον σκοπό και τα συμφέροντα των  δανειστών μας.

Σαφέστατα και καταγράφετε η κραυγή αγωνίας των εργαζόμενων στην ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. για το εργασιακό τους μέλλων, όμως δυστυχώς, όπως και οι φωνές των υπολοίπων εκατομμυρίων Ελλήνων που έχασαν την δουλειά τους, έτσι και η δική τους θα πάει στον «κάλαθο» των αχρήστων.

Οι δανειστές δεν λαμβάνουν υπ όψη τις κραυγές αγωνίας των Ελλήνων Πολιτών με δεδομένη την ενδοτική στάση των κυβερνήσεων της Ελλάδος.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ

 

Ένα μικρό ντοκιμαντέρ ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας οδού

 

Ο «Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ) δημιούργησε ένα ντοκιμαντέρ ενάντια στη σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων, δηλ. του συνόλου των αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους σχεδόν χιλίων χιλιομέτρων.

 

Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων με δημόσιους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς, πόρους καθώς και στην μετέπειτα εκτέλεση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων μέσω δημόσιων συμβάσεων χρηματοδοτούμενων πλέον αποκλειστικά από τα έσοδα διοδίων, χωρίς επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού.

 

Εξηγείται ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και των συμβούλων του, για μακροχρόνια παραχώρηση μιας ήδη κατασκευασμένης υποδομής που δεν απαιτεί οποιαδήποτε ιδιωτική επένδυση, τη στιγμή μάλιστα που, βάσει οικονομικών μελετών και δημοσιοποιημένων στοιχείων, με την παρούσα διαχείριση η εκμετάλλευση της υποδομής μπορεί να αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο κέρδη της τάξης των 5 Δισεκατομμυρίων Ευρώ στα επόμενα 35 χρόνια. Επιπλέον, τονίζεται ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που συμβάλλει άμεσα στη μείωση του Εθνικού χρέους με κατάθεση ποσού 10 Εκατομμυρίων Ευρώ ετησίως απευθείας στον σχετικό Λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας, από τα έσοδα μόνο δύο εκ των σταθμών διοδίων. Όλα τα παραπάνω θα απολεσθούν σε περίπτωση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τη στιγμή μάλιστα που δεν έχει οριστεί καν κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα ως αντάλλαγμα.

 

Τονίζεται ότι, ενώ με την παρούσα διαχείριση διατηρείται το ύψος των διοδίων της Εγνατίας Οδού σε προσιτό και κοινωνικά αποδεκτό επίπεδο της τάξης των 3 λεπτών ανά χιλιόμετρο, με τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση θα υπερδιπλασιαστεί στα 6,5-7 λεπτά ανά χιλιόμετρο, όπως είναι στις λοιπές παραχωρήσεις.

 

Επισημαίνεται ότι ο συνολικά λανθασμένος σχεδιασμός προκύπτει και από το γεγονός ότι μετά από 7 χρόνια προσπαθειών από το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει καταστεί δυνατό να καθοριστούν ούτε τα βασικά στοιχεία της σχεδιαζόμενης παραχώρησης, δεν έχει οριστεί κάποιο ελάχιστο αποδεκτό τίμημα, απουσιάζει πλήρως η τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησης ενώ, ειδικά για την περίπτωση της Εγνατίας Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ εξαιρείται από ουσιώδεις διατάξεις της Εθνικής Νομοθεσίας για τις συμβάσεις παραχώρησης.

 

Το ντοκιμαντέρ του ΣΕΤΕΟ, σε παραγωγή της Infowar Productions, είναι διαθέσιμο:

  1. Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Youtube:https://www.youtube.com/watch?v=ffugVJzYYsA&t
  2. Στη σελίδα του ΣΕΤΕΟ στο Facebook: https://www.facebook.com/syllogosseteo/
  1. Στη σελίδα της Infowar Productions: htttp://www.info-war.gr/