Το βασικότερο εργαλείο των ναρκοθηρευτικών για τον ακριβή εντοπισμό και την εξουδετέρωση των ναρκών είναι τα υποβρύχια τηλεχειριζόμενα οχήματα R.O.V.
Μεταξύ του περιορισμένου αριθμού χωρών παγκοσμίως που έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να κατασκευάσουν υποβρύχια τηλεχειριζόμενα οχήματα είναι και η Ελλάδα.
Μετά από πολυετή προσπάθεια, η ελληνική εταιρεία “Mariner Underwater Electronics” κατασκεύασε το 2009, το πρώτο R.O.V. της σειράς IPPODAMUS, το οποίο καθιερώθηκε, αφού άμεσα ανέλαβε εργασίες τόσο εγχώριου όσο και διεθνούς ενδιαφέροντος και ανταπεξήλθε με απόλυτη επιτυχία. Πρόκειται για ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα κατασκευασμένο από πολυαιθυλένιο με μήκος 1.050 χλστ, πλάτος 580 χλστ, ύψος 570 χλστ και βάρος 75 κιλά χωρίς εργαλεία και παρελκόμενα.
Το υποβρύχιο όχημα, διαθέτει τέσσερις προωθητές, χάρις στους οποίους μπορεί να εκτελέσει απαιτητικές αποστολές ακόμη και σε βάθος 750 μέτρων (μέχρι 1000 μέτρα με τις κατάλληλες προσαρμογές), σε απόσταση μέχρι και 2 χλμ. από το σκάφος άφεσης.
Το ROV IPPODAMUS είναι ένα εξολοκλήρου ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής σύστημα, το οποίο αναβαθμίζεται συνεχώς, τόσο στα ηλεκτρονικά και μηχανικά του μέρη, όσο και στο software.
Στην τελευταία του έκδοση, είναι εξοπλισμένο με έγχρωμες κάμερες υψηλής ανάλυσης με μηχανισμό TILT (κατευθυνόμενη γωνία βιντεοσκόπησης), ρυθμιζόμενο φωτισμό LED υψηλής απόδοσης, δέσμες Laser, βραχίονα εργασιών, L.A.R.S. (Launch and Recovery System), καθώς και κονσόλα χειρισμού και τροφοδοσίας του οχήματος, όλα εγχώριας κατασκευής.
Εκτός από τα παραπάνω, το ελληνικό R.O.V. διαθέτει συσκευή σόναρ, πυξίδα, βαθύμετρο και άλλα βοηθήματα πλοήγησης και χειρισμού, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με κόφτες, τροχό κοπής και άλλα παρελκόμενα εργαλεία και να συνεργαστεί με άλλα συστήματα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εργασίας.
Ο έλεγχος του οχήματος γίνεται από μία φορητή κονσόλα, η οποία συνδέεται με σύστημα ψηφιακής καταγραφής video, και διαθέτει δύο οθόνες και χειριστήριο joystick.
Η πλοήγηση του προς το στόχο και οι εργασίες, γίνονται από καταρτισμένο χειριστή, ενώ η σύνδεση του με το σκάφος άφεσης γίνεται μέσω καλωδίου ειδικού τύπου ή προαιρετικά οπτικών ινών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική εταιρεία, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό για την κατασκευής ενός νέου ROV με μεγαλύτερη ισχύ (Work Class ROV) και πιο σύνθετες δυνατότητες.