Τοποθέτηση του Περιφερειακού Συμβούλου ΤΡΕΛΛΗ ΧΡΗΣΤΟΥ  της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, στη Συνεδρίαση του ΠΣ (9/5/2018)

για το σχέδιο νόμου “Κλεισθένης 1”

Με το νομοσχέδιο “Κλεισθένης 1” η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στήνει ένα διευρυμένο πλαίσιο αποπροσανατολισμού και καθυπόταξης των εργατικών λαϊκών στρωμάτων .

Οι λεονταρισμοί και οι σκιαμαχίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ από τη μια μεριά, και της ΝΔ και του πρώην ΠΑΣΟΚ από την άλλη, γύρω από το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής για τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, είναι ένα ακόμη επεισόδιο αποπροσανατολισμού.

Πέρα από αντιπαραθέσεις – υπαρκτές και ανύπαρκτες – επιδιώκεται από την μεριά της κυβέρνησης προσπάθεια ευρύτατων συναινέσεων για να υπηρετηθεί πιο στέρεα η αντιλαϊκή ρότα.

Για παράδειγμα τα κυβερνητικά επιτελεία δεν βρίσκουν καμία δυσκολία να είναι συνδαιτυμόνες στα “αναπτυξιακά συνέδρια” με τους “αντιπολιτευόμενους” Περιφερειάρχες – Δημάρχους. Το σύνολο των αστικών κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΑΝΕΛ και τα στελέχη τους σε ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ διαγκωνίζονται για το ποιος θα σηκώσει πιο ψηλά την σημαία “της αποκέντρωσης και της επιχειρηματικότητας”.

Απόδειξη είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών αρχών, όχι μόνο, διαχειρίστηκαν σε πλήρη σύμπνοια την ίδια πολιτική, αλλά υλοποίησαν την πολιτική επιβολής φόρων, των ελαστικών σχέσεων εργασίας, της εμπορευματοποίησης κοινωνικών τομέων, αποδέχτηκαν την περιστολή της κρατικής χρηματοδότησης, την διεύρυνση της ανταπόδοσης, της διασύνδεσης των τοπικών οργάνων με τις επιχειρήσεις και τις επιδιώξεις τους.

Στόχος να παραιτηθούν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και τα λαϊκά στρώματα από τις ανάγκες τους, να προσαρμόσουν τη ζωή και το μέλλον των παιδιών τους στο άρμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της επανάκαμψης της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομιλών ντόπιων και ξένων.

Με το νομοσχέδιο η Κυβέρνηση:

Προχωρά σε σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και νομιμοποίηση παλιών μέσω της Τοπικής Διοίκησης.

  • Όπως την ένταξη στην ανταπόδοση και των υπηρεσιών πράσινου. Μέτρο που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των ανταποδοτικών τελών από το 2019 και που μπορεί να ξεπεράσει το 50%.
  • Αυτό που στρατηγικά επιδιώκεται είναι οι πόροι της τοπικής διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα και η κρατική χρηματοδότηση να έχει “χαρακτήρα εξισορρόπησης”. Η κρατική χρηματοδότηση να συνεπικουρεί την επιχειρηματικότητα και την φοροεισπρακτική δεινότητα των δήμων.
  • Με βάση το νομοσχέδιο οι φορείς της τοπικής διοίκησης εξοπλίζονται με νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, πιο αποφασιστικά τις ανάγκες κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του Κεφαλαίου.
  • Να έχουν πιο ενεργό ρόλο στην εξειδίκευση της αντιλαϊκής πολιτικής στην Περιφέρεια, να κάνουν “πιο ελκυστικό” το χώρο για την προσέλκυση κεφαλαίων και επενδύσεων.
  • Παρά τις αντιρρήσεις των ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ ότι “δεν τρέχει ως θα έπρεπε” την αποκέντρωση, η κυβέρνηση με σειρά από διατάξεις και δυο κεφάλαια του Νομοσχεδίου με τίτλο «Ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης και της οικονομικής λειτουργίας των ΟΤΑ» και «Νέα πεδία αναπτυξιακής δράσης στην Τ.Α. και τα Ν.Π. των ΟΤΑ”, ανοίγει νέα πεδία για την άνθηση της επιχειρηματικότητας και την αποφασιστική συνδρομή της τοπικής διοίκησης σε έργα και υποδομές που υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς μονοπωλιακών ομίλων.
  • Ζητήματα όπως αυτά της απελευθέρωσης της Ενέργειας και της προώθησης των ΑΠΕ, μεταφορές, αγροτική παραγωγή, διαχείριση των απορριμμάτων, επιχειρηματική αξιοποίηση φυσικών πόρων και δημοτικής γης από το τουριστικό και άλλο Κεφάλαιο, η ληστρικά μακρόχρονη παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και των υποδομών με συνοδεία προκλητικών φοροαπαλλαγών και διευκολύνσεων, μπαίνουν σε προτεραιότητα.
  • Με το δόγμα “έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας” είναι καινοφανές και αναδείχνεται από σειρά ρυθμίσεις του νομοσχεδίου όπως, “τον έλεγχο συμμόρφωσης των ΟΤΑ”, τη “διαρκή αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας της κρατικής εποπτείας κλπ” ώστε η τοπική διοίκηση να υπηρετεί συντεταγμένα την ιδία πολιτική.
  • Έτσι νομοθετούν μια δήθεν αυτοτελή υπηρεσία που θα την υπηρετεί διορισμένος κρατικός υπάλληλος που θα προέρχεται από το Μητρώο στελεχών, κάτω από τον έλεγχο του υπουργού Εσωτερικών
  • Εδώ εντάσσονται και οι διατάξεις για το Οικονομικό Παρατηρητήριο καθώς και αυτές για το “Λογαριασμό εξυγίανσης των ΟΤΑ”. Κύριο εδώ είναι ότι παραμένει η διάταξη που έχει περάσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι τυχόν προσφυγή των δήμων στο Λογαριασμό επιτρέπεται μόνο αφού πρώτα έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια αναζήτησης τραπεζικού δανεισμού τους.
  • Παραμένει το άρθρο που επιτρέπει να παυτούν αιρετοί και όργανα “για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος με απόφαση υπουργού” και μένει το ίδιο ασαφές και απειλητικό για όποιον δεν συνεμορφώθη προς τάς υποδείξεις του αστικού κράτους και του Κεφαλαίου, για όποιον κοίταξε προς την μεριά των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση απορρίπτει και την παλιά και την νέα κόπια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στην τοπική διοίκηση. Οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν και εξελίσσονται, ούτε έφεραν ούτε θα φέρουν ανάπτυξη προς όφελος του λαού. Καμία φιλολαϊκή τοπική ή περιφερική πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει, όσο η γενική πολιτική παραμένει αντιλαϊκή. Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο, αν η κεντρική πολιτική είναι στα χέρια και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κομμάτων της.

Με αυτές τις θέσεις η Λαϊκή Συσπείρωση στέκεται απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές.

Η εναντίωση στις αντιδραστικές ανατροπές σε κράτος και τοπική διοίκηση για εργαζόμενους και εκλεγμένους στα τοπικά και περιφερικά όργανα σημαίνει πρώτα και κύρια την οργάνωση της πάλης για την συνολική ανατροπή της πολιτικής Κεφαλαίου και ΕΕ.

Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί όσους από τους αιρετούς επιμένουν να έχουν ως αφετηρία τους τον αγώνα και τις αγωνίες του λαού, να μην εγκλωβιστούν στη λογική για το πώς οι δήμοι θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθειάς αντιλαϊκής πολιτικής.

Να μην εγκλωβιστούν σε δήθεν ιδιαιτερότητες της τοπικής διοίκησης, σε ιαχές περί χάους και ακυβερνησίας δήμων και περιφερειών κ.α. Κάτι τέτοιο συσκοτίζει τον ταξικό χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση, το ζήσαμε με άλλο τρόπο – εξίσου αποπροσανατολιστικό – και στην φάση που ήρθε και ψηφίστηκε ο “Καλλικράτης”.

Ρίχνει στάχτη στα μάτια για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των αλλαγών που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν την καπιταλιστική κρίση και στόχο έχουν να προσαρμόσουν πιο πιστά την κρατική και τοπική διοίκηση στις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, πιο εχθρικά και αδιάφορα απέναντι στις λαϊκές ανάγκες.

  • -ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΥΚΛΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.
  • ΑΝΤΙΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ. — ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ.
  • ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
  • ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΔΗΜΟΥΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ.
  • ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ – ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ – ΣΕΙΣΜΟΥΣ – ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ – ΡΥΠΑΝΣΗ ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΕΡΑ.
  • ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΣΙΝΟ, ΚΛΠ.

 

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΤΡΕΛΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ