Παρά το γεγονός ότι, όσο κι αν έψαξε, δεν βρήκε μεγάλα λάθη σε επιχειρησιακό επίπεδο, ο κύριος Τόσκας επέμεινε στην παραίτησή του. Δυστυχώς, έπρεπε να συντελεστεί μια εθνική τραγωδία με δεκάδες νεκρούς για να αποτελέσει παρελθόν ένας Υπουργός που ούτε ήθελε, ούτε μπορούσε να προστατέψει τους πολίτες σε οποιοδήποτε επίπεδο, με αποτέλεσμα η ανομία να μετατραπεί σε κανονικότητα.
Αν όμως ο κύριος Τόσκας ή ο κύριος Τσίπρας πιστεύουν ότι αυτή η παραίτηση αρκεί για να πάψουν να τίθενται ερωτήματα και να αναζητούνται ευθύνες για την καταστροφή, πλανώνται. Αντίθετα, η επιμονή του πρώην Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στην παραίτηση μοιάζει περισσότερο με έμμεση (και δειλή) ομολογία υπαιτιότητας. Ας απαντήσει έστω και τώρα σε μια σειρά από ερωτήματα που βασανίζουν όλους τους πολίτες:
• Εκτίμησε εξαρχής η Πυροσβεστική σωστά την κατεύθυνση της πυρκαγιάς, ώστε, όπως γινόταν όλες τις προηγούμενες φορές, να φτάσει εξασθενημένη στη Μαραθώνος και να μην περάσει απέναντι;
• Όταν διαπιστώθηκε ο κίνδυνος να μην σβήσει η φωτιά στη Μαραθώνος, δόθηκε εντολή εκκένωσης στο Μάτι; Αν ναι, από ποιον, προς ποιον, τι ώρα και με ποιο μέσο δόθηκε; Αν όχι, για ποιο λόγο, ποιος το αποφάσισε και με βάση ποια δεδομένα που δεν μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί στο σχέδιο εκκένωσης;
• Αφού η κατάσταση στο Μάτι ήταν εκτός ελέγχου λόγω της άναρχης ρυμοτομίας, για ποιο λόγο, όταν η Αστυνομία χρειάστηκε να κλείσει τη Μαραθώνος εξαιτίας της φωτιάς, διοχέτευσε τα οχήματα προς τα εκεί;
• Τελικά, υπήρχε σχέδιο εκκένωσης από στεριά και θάλασσα για το Μάτι, δεδομένου ότι ήταν γνωστό στην Πολιτεία ότι εκεί οι άνθρωποι κινδυνεύουν “εξαιτίας των αυθαιρέτων”; Αν δεν υπήρχε, για ποιο λόγο το αμέλησαν οι αρμόδιοι; Αν υπήρχε, γιατί δεν τηρήθηκε; Και, αν τηρήθηκε, γιατί οδήγησε σε τόσους νεκρούς;
Οι παραιτήσεις χωρίς ξεκάθαρες εξηγήσεις δεν είναι πράξη αξιοπρέπειας, αλλά υπεκφυγή. Όσο κι αν προσπαθεί η Κυβέρνηση να συσκοτίσει τα αίτια και τις ευθύνες της τραγωδίας, να είναι βέβαιοι ότι η Δημοκρατία έχει τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να απαντηθούν τα ερωτήματα και να αναζητηθούν οι υπαίτιοι.